20141120

Healthy plan by Ann - "Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewandowską"

Do pozytywnej energii, cennych porad, motywacji  i nie tylko to możecie znaleźć w książce Anny Lewandowskiej "Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewandowską". 
Książkę 'skonsumowałam' w tydzień czasu, aczkolwiek pozostało mi wiele przepisów do wypróbowania oraz ćwiczeń do wykonania. 


Mogę Wam zatem polecić treści zawarte w książce i opisać spotkanie autorskie w Krakowie.
Książka jak pani Ania powiedziała powstała w ciągu 6 miesięcy. Dzieli się na trzy filary: I - jedzenie, II - równowaga wewnętrzna, III sport. Autorka w znacznej mierze skupia się na pierwszym filarze, w którym przedstawia i omawia między innymi: budowę układu trawiennego, rolę węglowodanów, błonnika, białka, tłuszczy, witamin, minerałów, opisuje zasadę łączenia produktów żywnościowych, wyjaśnia na czym polega analiza pierwiastkowa włosów, indeks glikemiczny. Również w tym dziale znajdziemy rady jak zastąpić szkodliwe produkty i wprowadzić zdrowsze ich odpowiedniki do naszej codziennej diety.
Bardzo pomocne są przepisy przykładowego jadłospisu dziennego na każdy miesiąc, dzięki temu możemy wykorzystać sezonowe produkty. Moje ulubione to zdecydowanie granola i kawa rozgrzewająca. 
Równowaga wewnętrzna jest nieodłącznym elementem zdrowego funkcjonowania. Wszystko zaczyna się w psychice człowieka, ponieważ odgrywa ona największą rolę. Jeśli postawimy sobie jakieś cele i dążymy do nich to wpływa to na nasze doskonalenie, jeśli oczywiście nie osiadamy na laurach, ale doceniamy naszą ciężką pracę i samodoskonalimy się we wszystkich dziedzinach życia. 
Pani Ania piszę " Nie bierzmy na siebie więcej, niż możemy zrobić, ale starajmy się podnosić sobie poprzeczkę, jeśli potrzebujemy i gdy jest to konieczne, prośmy o pomoc. Nie oceniajmy innych, a i dla ciebie nie bądźmy zbyt surowi".
Ostatni trzeci filar opowiada o walorach sportu. Będąc na diecie i nie ćwicząc nie zajdziemy daleko. Sport uczy pokory, a przy okazji uczymy się zdrowo współzawodniczyć i rozwijać swoje pasje. "Aktywność fizyczna jest niezbędna w każdym wieku" - autorka opowiada swoją historię związaną z karate oraz wyjaśnia jak ważny jest sport w życiu każdego człowieka. Przedstawione są przykłady trzech treningów: wzmacniający mięśnie brzucha, z hantelkami, wzmacniający z obciążeniem własnego ciała. 
Na sam koniec możemy przeczytać zasady zdrowego życia opisane w bardzo prosty, zrozumiały sposób dla czytelnika  jak i w sumie cała książka. Duża ilość przepięknych zdjęć, wytłuszczone informacje, pogrubione tytuły są wielkim plusem pomagającym odnalezienie się jeśli czytam nie po kolei.
Książka wydana została w bardzo estetyczny sposób, łącznie zawiera 272 strony. Oprawiona jest w twardą okładkę, dostępna w Empiku kosztuje 39.90 zł.
Jestem pewna, że będzie to idealny prezent pod choinkę.




Przy okazji miałam przyjemność uczestniczyć w spotkaniu autorskim w Krakowie w Bonarce. Pani Ania od samego początku była przepełniona pozytywną energią, która od niej emanowała. Jak sama powiedział jest straszną gadułą, ale bardzo mile było wysłuchać co chciała powiedzieć na temat swojej książki. Bardzo dziękuję za tak świetną książkę, autograf z dedykacją oraz zdjęcie. Jest pani dużą motywacją.

Wszystkim, którzy są na diecie, dążą do zmiany trybu życia, wspierają innych życzę wytrwałości oraz osiągnięcia swoich celów. Dacie radę! Jestem z Wami.
Trzymajcie się ciepło. 

20141114

Breakfast Ideas by YouTube Gurus

Dzisiejszy post jest o przepisach na pyszne śniadania w okresie jesiennym. Wszystkie filmiki pochodzą z kanałów moich ulubionych YouTuberek. 

Today's post is about recipes for a delicious breakfast in the autumn. All videos are from my favorite YouTube channels.




20141027

Relax

Cześć Słońce !
Też tak macie, że od początku tygodnia czujecie się przytłoczeni nadmiarem obowiązków, zadania, które musicie wykonać w określonym terminie?
Wstajecie rano, aby mieć więcej czasu, aby po nadrabiać to czego nie udało się Wam skończyć dzień wcześniej.

Jak doskonale to znam. Sama wstaję 2 godzinny wcześniej, aby pouczyć się tego, czego wcześniej mi się nie chciało albo po prostu nie zdążyłam. Jestem typem perfekcjonistki i wszystko musi być opanowane lub wykonane w stopniu, który mnie zadowala (z roku na rok jest on coraz wyższy). Nie ma nic w tym złego, ponieważ nie spoczywam na laurach i pragnę się dokształcać oraz zdobywać nowe umiejętności.
Ilość zadań, które sobie nakładam jest bardzo dużo i dość często nie mam czasu, aby wszystkie je wykonać np. poniedziałek - 7 godzin lekcyjnych w szkole, 1h angielskiego z native speakerem, pouczyć się na biologię, chemię, fizykę + zrobić zadanie z polskiego to 2h, napisać nowy post to 1h, wychodzi 11h w sumie pozostaje mi jeszcze 13 no, ale 1h schodzi na tłumaczenie komuś zadania, odpowiadanie na pytanie "co jest z histy?" albo na pytanie nr 30 w ciągu dnia "co teraz robisz?" - (kuźwa siedzę i liczę barany na niebie), wiadomo trzeba się wyspać, coś zjeść, umyć się - no i oczywiście się zrelaksować słuchając muzyki, oglądając telewizję, pójść na siłownie, serfując po necie - no przecież raz się się żyje. Nie myślcie, że mój każdy dzień wygląda tak samo - choć z reguły są podobne, też jak każdy człowiek chcę się spotkać z przyjaciółmi, pójść na kawę lub zadzwonić do koleżanki. 
W ciągu tego całego dnia zapominam o jednym, a najważniejszym o - oddychaniu.
Niby oczywiste, ale nie do końca. Bycie tak zajętym człowiekiem niesie wiele stresu ze sobą, który przeradza się w złość, którą jakoś trzeba wyładować.  Dlatego od pewnego czasu tłumacze sobie, że przynajmniej jedną godzinę każdego dnia poświęcę na lenistwo np. leżenie na łóżku i liczenie tych cholernych baranów, słuchanie muzyki, rytmiczne oddychanie - choć łatwo wtedy zasnąć i z jednej godziny robią nam się trzy. 
Chcę być dla was przykładem, że pomimo natłoku obowiązków da się wygospodarować jedną godzinę albo więcej na czas dla "siebie", gdzie po prostu nie martwimy się o to co musimy jeszcze zrobić. Ważne jest w tym, aby pozostawić te wszystkie "zadania" i skupić się na tu i teraz.

1. Bardzo ważne jest robienie sobie przerwy w ciągu dnia na np. 30 min drzemkę, nie tak sporo czasu, a dzięki tej małej przerwie jesteśmy w stanie pracować efektywniej.
2. Rozmowa z przyjaciółką lub przyjacielem działa jak antidotum, kiedy mam naprawdę zapracowany dzień. Może podnieść nad na duchu, zmotywować do działania.
3. Fajna książka może przenieść na w zupełnie inny świat,  a dzięki temu zapominamy o tym co nas otacza.
4. Zapalona świeczka i ciepła herbata czynią cuda - tylko wtedy czuję się naprawdę zrelaksowana.

Jeśli macie jakiekolwiek inne metody wyciszenia się albo cenne rady to z wielką chęcią je przeczytam.
Trzymajcie się ciepło !