20140728

Hello YouTube

Nie zdajecie sobie spawy jak wielkim osiągnięciem jest dla mnie powrót na YouTube ...
Tak, 4 lata temu w 2010 roku wrzuciłam swój pierwszy filmik nagrany kamerką internetową, zupełna amatorszczyzna. Gdybym miała filmiki z tego okresu z chęcią bym Wam je pokazała, abyście porównali jak bardzo się zmieniłam w ciągu tych lat niestety nie mam pojęcia gdzie są (tak to jest kiedy zmieniało się 4 razy laptopa). Byłam zachwycona kanałami takimi jak SiostryGlam, Macbarbie07 i Weronikax33. W tamtych czasach (pisząc o tym czuję się jakby to było setki lat temu) nikt nie mówił o zarabianiu pieniędzy, popularności i wielkim szału na temat blogów i kanałów na YT. 
Spontaniczna decyzja, której nie żałuję, że jako 11/12 latka pierwszy raz stworzyłam coś i chciałam się tym podzielić z innymi. Moja rodzina nie była z tego zadowolona, ich docinki na ten temat były nie przyjemne komentarze, które mnie irytowały spowodowały, że usunęłam kanał.
Ale dziś 28 czerwca przesłałam swój pierwszy i oby nie ostatni filmik.
Zapraszam do oglądnięcia.



Co sądzicie o moim pomyśle na temat powrotu na YT?

20140727

Foodbook #1

Witam serdecznie wszystkich w pierwszym poście tego rodzaju, a mianowicie mam zamiar podzielić się z Wami moim całodniowym jadłospisem, moim wskazówkami i odczuciami po zmianie diety.

Wszystko zaczęło się już ponad 4 miesiące temu, kiedy to ze względu na złe wyniki badań, samopoczucia postanowiłam zasięgnąć rady u specjalisty. Wbrew myślą wielu osób dietetyk nie zajmuje się tylko osobami z nadwagą lub otyłością. Jego zakres usług jest skierowany do wielu ludzi np. sportowców, kobiet w ciąży, osób z zaburzeniami odżywiania ... 
Moim głównym problemem był brak wielu elementów w diecie. Uważałam, że dobrze robię, kiedy wyeliminowałam wszystkie rodzaje pieczywa, tłuszcze, fast-foody, słodycze, napoje gazowane (oraz wszystkie inne oprócz wody). Okazało się, że pomimo wielu dobrych decyzji (jak wykluczenie fast-foodów, słodyczy i napojów gazowanych) popełniam wiele błędów.
Do głównych z nich należały:
- od 2 do 3 posiłków dziennie za to dużych
- brak drugiego śniadania (ewentualnie jabłko)
- picie dużej ilości kawy
- nadmierny wysiłek fizyczny (występował szczególnie wtedy, kiedy kupowałam sobie karnet)
- nie usystematyzowane posiłki - MÓJ NAJWIĘKSZY BŁĄD
- pomijanie posiłków
- nadmierna ilość owoców
- dosalanie potraw
I tak też w ciągu dnia spożywałam nie wiele więcej jak ponad 900 cal.
Czyli ponad połowę mniej niż powinnam. A uwierzcie mi nigdy nie byłam wychudzona, zawsze miałam problem z nadmiarem kilogramów. 
Wynika to zapewne z genów, które mają potężny wpływ, czynniki stresujące, które powodowały spowolnienie metabolizmu oraz gromadzenie przez organizm wartości odżywczych, które kumulował na zapas w przypadku nie zjedzenia przez ze mnie danego posiłku. 
Wydawało się z początku, ze wszystko robię dobrze, bo niby tak dobrze się odżywiam, ale jak się okazuję nie wyszło mi to na zdrowie.

Z takimi więc problemami udałam się do pani Magdy, która jako dietetyk udzieliła mi wielu cennych porad, dobrała plan żywieniowy dostosowany do mojego wieku, aktywności fizycznej, planu dnia i potrzeb.

Tak oto prezentuje się przykładowy plan posiłków wciągu dnia.
Oraz moje złote zasady zdrowego odżywiania:
- śniadanie najważniejszy posiłek ma być zjedzony w ciągu 60 min od przebudzenia
- co najmniej 1l w dziennie, w upalne nawet 2-4 litry
- posiłki o systematycznych porach co 2-3 godziny
- owoce mogą być najpóźniej spożyte do godziny 17
- ostatni posiłek powinien być zjedzony na 2-3 godziny przed snem

ŚNIADANIE 9.00 - owsianka z startym jabłkiem
mleko 300 ml - 150 cal podgrzewamy w garnku, aż zacznie bulgotać wtedy wsypujemy płatki owsiane 40 g - 146 cal i podgrzewamy, aż płatki wsiąkną całe mleko. Następnie ścieramy jedno średnie jabłko ok. 160 g - 54 cal i dodajemy je do owsianki. Przekładamy do miski i posypujemy cynamonem ok. 3 g - 7 cal.
Posiłek, który jest naszym paliwem na cały dzień, a ma tylko 357 cal.
Do picia siemię lniane.


II ŚNIADANIE 11.30 - Bułka grahamka na słodko i na słono
Bułkę grahamkę 70 g - 176 cal smarujemy cienką ilością masła 5 g - 37 cal. Na jedną połówkę nakładamy dwie łyżeczki dżemu truskawkowego z agrestem 30 g - 46 cal, a na drugą jeden liść sałaty 1 cal, 1 plaster szynki z indyka 10 g - 14 cal, trzy plastry pomidora 15 g - 2 cal.
Razem: 276 cal.
Do picia gorzka czerwona herbata.


OBIAD 14.00 - Sałatka cezar.
100 g pokrojonej sałaty lodowej - 14 cal łączymy z 80 g upieczoną w piekarniku ze szczyptą przypraw "złocisty kurczak" piersią z kurczaka - 79 cal, dodajemy pokrojonego ogórka 40 g - 4 cal. Sos to 2 duże łyski greckiego jogurtu 40 g - ok. 24 cal i mała łyżka majonezu 5 g - 35 cal.
Pyszny, lekki obiad, który ma 156 cal.
Do picia 0.5 l wody niegazowanej.


PODWIECZOREK 17.00 - Serek ziarnisty + 2 ciastka belVita
Serek ziarnisty 150 g - 135 cal mieszamy razem 2 łyżeczkami dżemu truskawkowego 30 g - 46 cal, a do tego dwa ciastka belVita 25 g - 109 cal.
Razem: 290 cal.
Do picia dwie szklanki wody niegazowanej.


KOLACJA 20.00 - Dwie kanapki na słono.
Dwie kromki chleba pełnoziarnistego 60 g - 135 cal pokrywamy czterema plastrami sałaty 20 g - 3 cal, dwoma plastrami szynki z kurczaka 20 g - 28 cal, dwoma plastrami pomidora 10 g - 1 cal, czterema plastrami ogórka 20 g - 2 cal.
Do picia 0.7 l wody niegazowanej.
Łącznie: 169 cal.


W ciągu dnia spożywam plus minus 1250 cal i wypijam ok. 3 l płynów.
Jak możecie zauważyć zaczynam od najbardziej kalorycznych posiłków, a później ich wartość energetyczna spada, ponieważ nasz  metabolizm jest rozkręcony na max. do godziny 14.00, a potem spada, dlatego jest ważne, abyśmy zjedli porządne śniadanie i jedli 5 posiłków dziennie co 2-3 godziny w systematycznych porach.
I oczywiście nie używamy tak zwanej białej śmierci, czyli soli, nie pijemy słodki napoi, ani też nie słodzimy kawy i herbaty.

Ten jadłospis jest dostosowany do potrzeb mojego organizmu, dlatego też może on być wskazówką jak się odżywiać. Nie jestem żadnym specem. Staram się wykorzystywać zdobyte informacje, aby podzielić się z Wami kilkoma poradami oraz zarysować Wam jak wyglądają moje racje żywieniowe.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania to zadawajcie je śmiało.
Jeśli będę znało odpowiedź na nie to z chęcią pomogę.
Życzę miłego dnia.

20140725

Lista rzeczy na wakacje cz.II

II część wczorajszego posta. Dziś lista wszystkich kosmetyków, rzeczy na plażę oraz elektronika jaką możecie potrzebować podczas wakacji nad wodą.